Αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα τους, ενάντια στη διάλυση των σχολείων της Σητείας με τις συγχωνεύσεις τμημάτων και την έλλειψη εκπαιδευτικού και υποστηρικτικού επιστημονικού προσωπικού, είναι εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές, μετά από 12 ημέρες αποχής από τα μαθήματα των μαθητών/τριών, με τη στήριξη όλων των φορέων και των Σωματείων της Σητείας, σύσσωμης της τοπικής κοινωνίας και την αλληλεγγύη σχολείων της Ιεράπετρας.
Ειδικότερα, οι συγχωνεύσεις έγιναν με απόφαση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΙΠΕ) Λασιθίου, βάσει των εγκυκλίων του ΥΠΑΙΘΑ, σε συνέχεια της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής όλων των κυβερνήσεων, σύμφωνα με τις οποίες οι διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων καλούνταν να συγκροτήσουν τα τμήματα, με μοναδικό κριτήριο τον αριθμό των μαθητών, χωρίς καμία αναφορά στη σύνθεση των τμημάτων, τις πιθανές ειδικές παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών, άλλες κοινωνικές παραμέτρους, χτυπώντας παραπέρα τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, αλλά και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Πιο συγκεκριμένα, αρχικά έγιναν οι εξής συγχωνεύσεις τμημάτων στη Σητεία: Δ΄ τάξη 1ου Δημοτικού, Α’ Τάξη του 2ου Δημοτικού, Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξη του 3ου Δημοτικού και Δ΄ τάξη του 4ου Δημοτικού. Έπειτα από κινητοποιήσεις του Συλλόγου Εκπαιδευτικών και των Συλλόγων Γονέων, καθώς και την αποχή από τα μαθήματα των μαθητών/τριών της Δ΄ Τάξης του 4ου Δημοτικού σχολείου, ανακλήθηκε μόνο η συγχώνευση της παραπάνω τάξης, μολονότι και στα υπόλοιπα τμήματα των άλλων σχολείων ισχύουν οι ίδιες προϋποθέσεις. Επιπλέον από τους 23 σχολικούς νοσηλευτές που υπήρχε ανάγκη στον Νομό Λασιθίου προσλήφθηκαν μόνο 4 με αποτέλεσμα τα σχολεία της Σητείας να στερηθούν και αυτό το απαραίτητο προσωπικό, στα πλαίσια της αντιλαϊκής πολιτικής που αντιμετωπίζει τους μαθητές σαν αριθμούς, με τη λογική του κόστους οφέλους
Όπως τονίζουν σε κοινό ψήφισμα ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Σητείας «Ο ΜΥΣΩΝ», Σύλλογοι Γονέων από σχολεία του Δήμου Σητείας και άλλοι φορείς : «Γίνεται αντιληπτό τι θα επακολουθήσει τη νέα σχολική χρονιά όταν εκπαιδευτικοί θα πρέπει να διδάξουν σε τμήματα των 25 μαθητών, με 4 και 5 μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες και χωρίς παράλληλη στήριξη ή με παράλληλη στήριξη που μοιράζεται σε 3-4 μαθητές. Μαθητές που μέχρι χθες πήγαιναν σε ένα σχολείο με τους συμμαθητές τους θα τους αναγκάσουν να αλλάξουν εκπαιδευτικό περιβάλλον για λόγους αδιανόητους παιδαγωγικά. Μόνο με οικονομικούς όρους μπορεί να εξηγηθεί και με πολιτική επιδίωξη για μείωση της ποιότητας της εκπαίδευσης».
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση για:
– Να ανακληθούν οι συγχωνεύσεις-συμπτύξεις τμημάτων στα δημοτικά σχολεία της Σητείας.
– Να καλυφτούν όλα τα πραγματικά κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό χωρίς περικοπές και να καλυφτούν όλα τα κενά σε παράλληλη στήριξη και σχολικούς νοσηλευτές.
Ο Βουλευτής
Συντυχάκης Μανώλης